Максим Кріппа про сьогодення й виклики українського кіберспорту

Максим Кріппа про сьогодення й виклики українського кіберспорту

Із захоплення для вузького кола ентузіастів у 2010-х український кіберспорт поступово перетворився на повноцінну індустрію зі своєю екосистемою, професійними командами, інвестиціями та стабільною глядацькою аудиторією. У коментарі для Forbes Ukraine, для проєкту BrandVoice, бізнесмен і власник NAVI Максим Кріппа — який із лютого 2025 року також очолює Федерацію електронного спорту України (UESF) — поділився думками про поточний стан і перспективи розвитку цієї сфери.

За словами Кріппи, за останні кілька років українська кіберспортивна сцена суттєво зміцніла — як у фінансовому плані, так і з точки зору популярності серед глядачів. Ще у 2022-му внутрішній ринок оцінювався в десятки мільйонів доларів, і, як зазначає підприємець, цей показник продовжує зростати. Все більше людей долучаються до перегляду змагань, а професійні команди отримують підтримку як з боку спонсорів, так і зі сторони ЗМІ.

У своїй ролі президента UESF Максим Кріппа вже окреслив стратегічні пріоритети. Йдеться не лише про регулювання індустрії, а й про побудову єдиної платформи, яка б сприяла співпраці між гравцями, державою, бізнесом та освітніми структурами. Федерація, на його переконання, має стати середовищем для конструктивного діалогу й зростання, а не лише формальним органом.

Кіберспорт у 2025 році: чим живе індустрія сьогодні

Максим Кріппа розглядає сучасний кіберспорт як складну екосистему, що складається з багатьох взаємопов’язаних елементів. У її центрі, за його словами, знаходяться розробники відеоігор — саме вони володіють інтелектуальними правами на свої продукти та фактично визначають правила гри для всієї індустрії.

Підхід до управління турнірами суттєво різниться між компаніями. Наприклад, Riot Games контролює всі процеси самостійно — від планування до проведення змагань, створюючи закриту модель із централізованим управлінням. Натомість Valve обирає більш гнучкий і відкритий формат: вона делегує право організації турнірів зовнішнім операторам на кшталт ESL, PGL чи BLAST. Такий підхід стимулює конкуренцію, відкриває ринок для нових гравців і формує простір для розвитку бізнесу в межах кіберспортивної індустрії.

Окрему роль у цій екосистемі Кріппа відводить трансляторам. Наприклад, Maincast володіє ексклюзивними правами на українськомовні трансляції низки провідних чемпіонатів. Водночас інколи видавці ігор можуть дозволяти окремим стримерам показувати матчі, навіть без повного ліцензійного пакета — усе залежить від внутрішньої політики компанії та домовленостей з правовласниками.

Максим Кріппа, чинний власник NAVI та президент UESF

Говорячи про подальший розвиток українського кіберспорту, Максим Кріппа виокремлює конкретні пріоритети, на яких планує зосередити роботу Федерації електронного спорту України. Один із головних викликів — підвищення загального професійного рівня вітчизняної сцени.

У своїх коментарях він підкреслює важливість уже досягнутого — згадує команди NAVI, B8, Monte та інших гравців, які не лише представляють Україну на міжнародній арені, а й формують її авторитет у світовому кіберспорті. Завдяки цим колективам Україну більше не сприймають як аутсайдера — наші гравці впевнено змагаються з визнаними лідерами індустрії.

Втім, як наголошує Кріппа, спиратися лише на існуючі успіхи — недостатньо. Щоб зберігати темп розвитку, країні необхідна власна кіберспортивна екосистема, яка б не залежала від зовнішньої підтримки чи точкових ініціатив. Йдеться про створення системи, що стабільно підтримує молоді таланти та допомагає новачкам зростати в професіоналів.

На його думку, ключем до цього має стати побудова сучасної інфраструктури — цілісної та ефективної, яка б одночасно забезпечувала гнучкість у реагуванні на зміни та слугувала надійною опорою для довгострокового розвитку. Така платформа, вважає він, стане стартовим майданчиком для майбутніх зірок і гарантією стабільного поступу галузі в цілому.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *